Marketing dzieli się na różnorodne rodzaje, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak również dużo innych, jednakowoż statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najprawidłowiej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wstępuje w to oczywiście również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta albo wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategia marki kraków
Ta szablonowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko w następstwie tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście prawdopodobnego kontrahenta są bardzo przeróżne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz wybitnie odpowiednio wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.